
Šoti sotsioloogid viisid läbi laiaulatusliku uuringu hasartmänguasutuste asukoha mõju kohta klientide arvule, keda nad ligi meelitavad. Ja peamine järeldus on lihtne – kui kasiino asub inimese kodust vähem kui 50-80 kilomeetri kaugusel, siis on tõenäosus, et ta mängib, kahekordistunud.
Lisaks kasiino kaugusele või lähedusele asustatud piirkondadele on oluline ka mängukoja suurus ja sellest tulenevalt mõju inimestele. Väikeses linnas asuv väike kasiino, millel on väike mängude nimekiri, avaldab vähem mõju kui suur kasiino tihedalt asustatud suurlinna lähedal.
Hasartmängutsoonid või kasiinokuurordid, mis enamasti avatakse selleks ettenähtud piirkondades, eemal suurlinnadest, on suunatud omaette, nii-öelda eraldi publikule. Need on suunatud nii sise- kui ka välisturistidele. On loogiline eeldada, et iga operaator soovib avada oma hasartmänguasutuse maksimaalse potentsiaaliga koha enda kasuks – ja see on arusaadav.
Ametiasutused üle kogu maailma on kehtestanud omal moel standardid selle kohta, kui lähedal võivad hasartmängukohad asuda eluhoonetele. Suuremates linnades või kuurortlinnades asuvad kasiinod on atraktiivsed külastajatele ja suurele hulgale kohalikele elanikele. Hasartmängusõltuvuse vastu võitlevad organisatsioonid tõstatavad seda küsimust regulaarselt, et juhtida ametiasutuste tähelepanu sellele probleemile.
Šoti ekspertide sõnul sõltub kasiino mõju ulatus kodanikele mitmest tegurist samaaegselt – ja kasiino lähedusest elanikkonnale, suurusest ja sõna otseses mõttes – kasiino ulatusest ning sellest, millises (või millise) linna lähedal see asub. Lõppude lõpuks, mida suurem on asula, seda rohkem inimesi elab seal ja seda kõrgem on nende sissetulekute tase.
Vähesed sotsiaalteadlased viivad läbi nii täpseid uuringuid ja koguvad sotsiaalseid andmeid kui võimalik, mistõttu me ei saa täielikku vastust ja lõplikku järeldust on raske teha.
Tänapäeval valmistavad Ühendkuningriigi valitsus ja tervishoiuasutused üha enam muret liigse hasartmänguhimu pärast. Seda enam, et online-hasartmängude sektorid, nagu online-panustamine, online-pokker ja live-kasiinod, teenindusajad ja kõikvõimalikud loteriid, arenevad väga kiiresti. Ja hasartmängusõltuvusega – hasartmängusõltuvusega – kokkupuutuvate kodanike negatiivse mõju oht kasvab.
Teadmiseks – viimastel aastatel on Briti valitsus kulutanud oma elanikkonna sõltuvuse raviks ja kõrvaldamiseks väga suuri summasid – hinnanguliselt 750 miljonit naela aastas. Eksperdid jälgivad jätkuvalt suundumusi ja muutusi tööstuse mõju kohta kodanikele.
Teine väga otsustav tegur on analüütikute sõnul hasartmängureklaamide arvu ja leviku suurenemine. Seetõttu püüab Briti valitsus, nagu ka paljude teiste riikide ametiasutused, seda probleemi riigi tasandil lahendada.
Analüütikud ja sotsioloogid viivad läbi sotsiaaluuringuid hasartmängureklaami mõju kohta mängijatele. Ühes hiljutises uuringus leiti, et enam kui kolmandik kuuest tuhandest küsitletud inimesest tundis stiimulit hasartmängude mängimiseks, sest nad nägid hasartmängureklaami ja kõige sagedamini meelitasid neid kihlvedude korraldaja soodusboonused.
Piirangud on kehtestatud – selle aasta märtsis kutsus Ühendkuningriigi parlamendi erakondade vaheline rühm riiklikke telekanaleid üles piirama hasartmängureklaami edastamist päevasel ajal.
Varem – käesoleva aasta veebruaris – karmistas Ühendkuningriigi reguleeriv asutus, Ühendkuningriigi kihlvedude ja hasartmängude nõukogu (BGC), riigi jalgpalliklubide hasartmängureklaami eeskirju. Aktiivsed meetmed hasartmängusõltuvuse vastu algasid Ühendkuningriigi hasartmänguturul juba 2019. aastal – kui tööstuses tehti mitmeid muudatusi. Nende peamine eesmärk oli kaitsta alaealisi ja muuta interneti hasartmängud läbipaistvamaks.
Leave a Reply